loading...

tts بلاگ

بازدید : 22
سه شنبه 18 بهمن 1401 زمان : 18:48

آشنايي با کاربرد و اواع ماسک تنفسي و تخصصي

به نقل از فروشگاه اينترنتي ايمني ها؛ استفاده از ماسک تنفسي و تخصصي ايمني ها با توجه به وضعيت آلوده بودن آب و هوا و همچنين وجود گرد و غبار در محيط کاري، به عنوان يک راهکار مهم و اصلي براي جلوگيري از صدمه به سيستم تنفسي مطرح مي‌شود. ماسک هاي تنفسي انواع مختلفي دارند، مانند: ماسک تنفسي نيم صورت و ماسک تنفسي تمام صورت. به عنوان مثال، هنگام آلوده شدن هوا يا وجود گرد و غبار در آن، ماسک‌هاي سلولزي معمولي به عنوان اولين و رايج‌ترين گزينه استفاده مي‌شوند.اين در حالي است که در مشاغلي که با مواد آلاينده خطرناک‌تري مواجه هستند، ماسک‌هاي تنفسي فيلتردار به صورت نيم صورت و تمام صورت بيشتر کاربرد دارند و اهميت فيلتر در آنها بالا است. پس مي‌بينيم که براي مواجهه با هر نوع آلودگي يا ذرات گرد و غبار، امکان استفاده از يک سبک خاص از ماسک تنفسي وجود دارد و به همين دليل اين مطلب از گروه ايمن ترافيک را به راهنماي خريد ماسک تنفسي و معرفي انواع آنها اختصاص داديم.

ماسک تنفسي از جمله مهم ترين تجهيزات در جهت محفاظت از دستگاه تنفسي مي باشد و مي تواند شما را از استنشاق هواي آلوده ايمن نگه دارد. ماسک تنفسي موجب مي شود تا تنفسي سالم داشته باشيد و به هنگام نفس کشيدن در هواي آلوده آسيبي به دستگاه تنفسي شما وارد نشود.

انواع ماسک هاي تنفسي از نظر شکل

امروزه انواع ماسک هاي تنفسي که در اصطلاح به آن ماسک ايمني صورت نيز گفته مي شود توليد شده است. انواع ماسک تنفسي به طور کلي به ماسک تنفسي نيم صورت و ماسک تنفسي تمام صورت تقسيم مي شود که در اينجا توضيح کوتاهي در مورد انواع ماسکهاي تنفسي براي شما ارائه مي نماييم. در حالت معمول زمان آلودگي هوا از ماسک ‌هاي کاغذي استفاده مي‌شود و کودکان نيز بايد از ماسک فيلتر دار کودک استفاده نمايند تا آسيبي به سيستم تنفسي آن ها وارد نشود. مشاغلي که با مواد آلاينده خطرناک‌ سروکار دارند از ماسک صورت فيلتردار به صورت نيم صورت و تمام صورت استفاده مي کنند.

در اين گونه مشاغل استفاده از بهترين ماسک فيلتر دار از جمله مهم ترين انتخاب ها مي باشد و استفاده از ماسک صورت فيلتردار موجب مي شود تا سلامتي افراد در درجه اول تامين شود. تا اينجا متوجه شديم که براي مواجهه با هر نوع آلودگي در هوا بايد بر اساس موارد استفاده خود از يکي از انواع ماسک تنفسي استفاده نماييم. هدف ما از ارائه مطلب آشنايي شما مخاطبان عزيز با انواع ماسک تنفسي ايمني و کاربرد هاي آن و در نهايت نيز نکات مهم در خصوص استفاده از اين تجهيزات تخصصي مي باشد.

انواع ماسک تنفسي ايمني

همان گونه که در بالا اشاره شد ماسک‌ هاي تنفسي بسيار متنوع هستند و طراحي برخي از آنها بسيار ساده و برخي ديگر بسيار پيچيده مي باشد و همين موضوع باعث مي شود که استفاده از ماسک ‌ها متنوع باشد و در حوزه ‌هاي مختلفي از آنها استفاده شود. طراحي ماسک ‌ها در خريد انواع ماسک هاي تنفسي تاثير گذار است و مشخص مي‌شود که از هر ماسک در چه حرفه‌ و به چه صورتي مي‌توان استفاده کرد. امروزه به دليل افزايش آلودگي هوا انواع ماسک هاي تنفسي براي سنين مختلف طراحي مي شود به عنوان مثال کودکاني که در هواي آلوده به مدرسه مي روند لازم است تا از ماسک فيلتر دار کودک استفاده نمايند همچنين به جهت تقاضاي بسيار عموم مردم امروزه مي توان خريد اينترنتي ماسک تنفسي و انواع ماسک ايمني را نيز به راحتي انجام داد.

به طور کلي انواع ماسک هاي تنفسي که در اصطلاح به آن ماسک دهان نيز گفته مي شود به شرح زير مي باشند:

ماسک صورت فيلتر دار

نوع اول در انواع ماسک تنفسي ايمني، ماسک صورت فيلتر دار مي باشد که در قسمت پايين يا در کناره‌ ها داراي يک يا دو فيلتر پيشرفته مي باشد که امکان تصفيه هوا و جذب مواد آلاينده را براي مصرف کننده فراهم مي‌کند. ماسک صورت فيلتر دار داراي مدل هاي مختلفي مي باشد و به همين جهت قيمت ماسک فيلتر دار با يکديگر متفاوت است. اگر شما نيز براي شغل خود به فکر خريد بهترين ماسک فيلتر دار مي باشيد مي توانيد با توجه به شغلتان و نوع آلاينده اي که با آن سر و کار داريد ماسک صورت فيلتردار مورد نيازتان را تهيه نماييد تنها در هنگام خريد ماسک به تاريخ انقضا ماسک فيلتر دار نيز توجه نماييد تا مشکلي در هنگام خريد نداشته باشيد.

براي دريافت راهنمايي هاي لازم هنگام خريد بهترين ماسک فيلتر دار مي توانيد سوالات خود را با مشاورين سايت ايمن ترافيک در ميان بگذاريد. سايت ايمن ترافيک کالا مي تواند بهترين ماسک فيلتر دار را با بهترين کيفيت و کمترين قيمت براي شما فراهم آورد. همچنين در هنگام چک کردن اين سايت مي توانيد علاوه بر آگاهي از آخرين قيمت ماسک فيلتر دار، عکس ماسک فيلتر دار را تماشا کنيد تا بتوانيد محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

طريقه استفاده از ماسک فيلتر دار

براي آشنايي با طريقه بستن ماسک فيلتردار به صورت صحيح و به طور کلي طرز استفاده از ماسک فيلتر دار لازم است توضيحات کوتاهي را خدمت شما ارائه دهيم. طرز استفاده از ماسک فيلتر دار در زير براي شما توضيح داده خواهد شد تا اگر قصد خريد ماسک فيلتر دار را داشتيد توضيحات لازم را در خصوص استفاده از آن بدانيد. اولين مرحله قبل از دانستن طريقه بستن ماسک فيلتردار اين است که بايد دست هاي خود را به خوبي با آب و صابون بشوييد تا ماسک آلوده نشود. بعد از اطمينان از سلامت دست ها و ماسک مي توانيد ماسک را به وسيله قسمت بالايي که داراي قطعه مي باشد بر روي بيني قرار داده و آن را محکم کنيد.

کش يا بند نگهدارنده ماسک بايد به درستي در پشت سر قرار گرفته شود و ماسک به طور صحيح بر روي بيني و دهان قرار گيرد. در مرحله آخر روش استفاده از ماسک فيلتر دار اين نکته را در نظر داشته باشيد که ماسک بايد به طور کامل بر روي بيني و دهان قرار گيرد و دم و بازدم دهان از ماسک خارج نشود.

توجه به تاريخ انقضا ماسک فيلتر دار

حال که با طرز استفاده از ماسک فيلتر دار آشنا شديد لازم است بدانيد که در هنگام خريد آنلاين ماسک تنفسي بايد اين نکته را در نظر داشته باشيد که ماسک فيلتر دار بزرگسال با ماسک فيلتر دار کودک فرق دارد و متناسب با سن خود بايد ماسک فيلتر دار را تهيه نماييد. در ضمن پس از آموزش روش استفاده از ماسک فيلتر دار در هنگام خريد ماسک به تاريخ انقضا ماسک فيلتر دار نيز توجه ويژه اي نماييد. يکي از جمله سايت هاي معتبري که مي توانيد پس از آشنايي با طريقه استفاده از ماسک فيلتر دار به راحتي خريد اينترنتي ماسک تنفسي را از آن انجام دهيد و همچنين از آخرين قيمت ماسک فيلتر دار نيز مطلع شويد سايت ايمن ترافيک مي باشد.

ماسک تنفسي نيم صورت

اين نوع ماسک که همان ماسک تنفسي فيلتر دار مي باشد تنها نيمي از صورت را پوشش مي دهد و به همين جهت به آن ماسک تنفسي نيم صورت مي گويند. اين نوع ماسک تنفسي معمولا قسمت دهان و بيني را پوشش مي دهند و ساير قسمت هاي صورت آزاد مي باشد. استفاده از ماسک تنفسي نيم صورت بيشتر در مشاغلي که با مواد حساس سر و کار ندارند و حساسيتي براي چشم يا گوش ايجاد نمي کنند استفاده مي شود و بهتر است به جاي عنوان ماسک کار آن را ماسك دهان ناميد. جهت خريد ماسک تنفسي مي توان به داروخانه ها و يا سايت هاي معتبر بسياري مراجعه نمود.

ماسک تنفسي تمام صورت

ماسک‌ تنفسي تمام صورت که بيشتر آن را با نام ماسک شيميايي مي شناسند در زمان استفاده از مواد شيميايي استفاده مي شود و در حال حاضر انواع ماسک هاي شيميايي در بازار وجود دارد. ماسک تنفسي تمام صورت همان گونه که از نام آن انتظار مي رود براي محافظت از تمام اعضاي صورت استفاده مي شود و باعث مي شود تا مواد آلاينده به دستگاه تنفسي نفوذ نکند. موارد کاربرد ماسک تنفسي تمام صورت معمولا در سمپاشي ها و آزمايشگاه ها مي باشد و اين نوع ماسک ها را اصولا با نام ماسک مخصوص سمپاشي يا ماسک فيلتر دار آزمايشگاهي مي شناسند.

اگر شما نيز حيطه کاريتان به سمپاشي و آزمايشگاه مربوط مي باشد و در هنگام کار به ماسک مخصوص سمپاشي و يا ماسک فيلتر دار آزمايشگاهي نياز داريد مي توانيد با مراجعه به سايت ايمن ترافيک علاوه بر آگاهي از قيمت ماسک مخصوص مواد شيميايي محصول مورد نظر خود را با قيمتي مناسب تهيه نماييد.

ماسک فيلتردار صنعتي

ماسک فيلتر دار صنعتي مي تواند شامل هر سه موردي باشد که پيش تر توضيح داده شد. کاربرد ماسک فيلتردار صنعتي بيشتر محدود به مشاغل صنعتي و کارهاي صنعتي مي باشد و در مشاغل ديگر کاربرد خاصي ندارد. براي آشنايي با قيمت ماسک فيلتردار صنعتي راهنمايي هاي لازم را از مشاورين سايت ايمن ترافيک بخواهيد. سايت ايمن ترافيک مي تواند علاوه بر راهنمايي شما در خصوص قيمت ماسک فيلتردار صنعتي مورد نظرتان، شما را با انواع ماسک شيميايي نيز آشنا سازد تا بتوانيد بر حسب شغلتان بهترين نوع ماسک تنفسي را تهيه نماييد.

بهترين ماسک تنفسي براي شما

زماني که قصد خريد ماسک تنفسي براي خود يا براي پرسنل فعال در کارگاه خود داريد، انتخاب بهترين ماسک تنفسي با توجه به نوع آلاينده و نوع ماده خطرناک اهميت ويژه‌اي دارد. در يک محيط کاري، ممکن است ذرات گرد و غبار يا گاز و بخار توليد شود. هر کدام از اين آلاينده‌ها ممکن است در جاي خود خطرناک باشند. انتخاب يک ماسک کاغذي در تمامي شرايط گزينه خوبي نيست و بايد مشخص شود که اين مواد آلاينده تا چه اندازه خطرناک هستند. به طور کلي، شما به دنبال راهکاري هستيد که خود يا پرسنل خود را در برابر ذرات خطرناک و يا در برابر گاز و بخار محافظت کنيد. اگر در محيطي کار مي‌کنيد که هر دو نوع آلاينده وجود دارد، ماسک تنفسي فيلتردار ترکيبي گزينه‌اي است که مي‌تواند به شما کمک کند.

ماسک فيلتر دار شيميايي

انواع ماسک هاي شيميايي که امروزه تهيه مي شوند در کارهاي شيميايي مورد استفاده قرار مي گيرند و اين بدان معناست که استفاده از انواع ماسک شيميايي باعث مي شود تا ورود مواد شيميايي به بدن و دستگاه تنفسي بدن آسيبي وارد نکند. انواع ماسک شيميايي معمولاً به صورت ماسک ‌هاي تمام صورت و داراي فيلترهاي پيشرفته طراحي مي ‌شوند که از ورود هرگونه مواد شيميايي وآلاينده به بدن جلوگيري مي کند. در حال حاضر انواع ماسک هاي شيميايي در بازار وجود دارد که داراي فيلترهاي پيشرفته مي باشند و به همين جهت قيمت ماسک مخصوص مواد شيميايي نسبت به ساير ماسكها گران تر مي باشد. براي آگاهي از آخرين قيمت ماسک مخصوص مواد شيميايي و به جهت خريد ماسک شيميايي مي توانيد راهنمايي هاي لازم را از سايت ايمن ترافيک دريافت نمود.

استاندارد ماسک هاي تنفسي

استاندارد ماسک هاي تنفسي شامل موارد زير مي باشد:

  • ماسک ffp3
  • ماسک ffp2
  • ماسک n95
  • ماسک n99

ماسک هاي فيلتردار N95 , N99

پس از معرفي استاندارد ماسک هاي تنفسي در اين بخش مي خواهيم توضيحاتي را در مورد ماسک هاي فيلتردار n95 99 به شما ارائه دهيم. ماسک هاي فيلتردار N95 توانايي تصفيه و جداسازي ?? درصد از مواد آلاينده موجود در محيط را دارند و ماسک هاي فيلتردار N99 توانايي تصفيه ?? درصد از مواد آلاينده موجود در محيط را دارند و امکان حذف آن ها را فراهم مي کنند. آشنايي با ماسک هاي فيلتردار n95 99موجب مي شود تا در هنگام انتخاب ماسک هاي تنفسي بتوانيد ماسک مورد نياز خود را با دقت بيشتري تهيه نماييد. براي خريد ماسک هاي فيلتردار n95 99 مي توانيد راهنمايي هاي لازم را از سايت هاي معتبر دريافت نماييد.

آيا کارکنان شما به ماسک نياز دارند؟

مسئله ارزيابي نياز به ماسک تنفسي فيلتردار در محيط کاري بسيار حساس است و توسط افراد عادي يا کارفرما تعيين نمي‌شود. معمولاً از سيستم‌هاي آزمايشگاهي پيچيده‌اي در اين مورد به کار گرفته مي‌شود و نتايج آن به صورت قسمت در ميليون (ppm) يا ميلي گرم در هر مترمکعب (mg / m?) گزارش مي‌شود. براي تعيين اينکه آيا اقدامات صورت گرفته مطابق با قانون است يا خير، الزامات و دستورالعمل‌هايي توسط مقامات استاندارد محلي و همچنين اداره ايمني و بهداشت شغلي ارائه مي‌شود و در آن براي هر محيط استانداردهايي در نظر گرفته شده است. در هر صورت، بايد اطمينان حاصل کنيد که ميزان غلظت آلايندگي موجود در محيط شما با توجه به استانداردهاي تعيين شده توسط اين سازمان‌ها سنجيده شود. اگر در بررسي‌هاي اوليه خود به اين نتيجه رسيديد که ميزان آلاينده‌ها بالاست و براي کارکنان خطرناک است، لازم است که براي خريد ماسک تنفسي اقدام کنيد.

اگر در بررسي‌هاي اوليه به اين نتيجه رسيديد که ميزان مواد آلاينده نسبت به حالت استاندارد کمتر است، از نظر قانوني نيازي به تأمين اين تجهيزات ايمني در کارگاه خود نداريد، و تنها به صورت داوطلبانه مي‌توانيد اين ابزار را براي کارکنان خود تهيه کنيد. اگر در مناطقي هستيد که دسترسي شما به تست‌هاي آزمايشگاهي محدوده است، پيشنهاد ما اين است که حتماً از ماسک‌هاي استاندارد مطابق با منطقه خود استفاده کنيد تا از خطرات احتمالي جلوگيري کنيد.

سطح حفاظت مورد نياز را تعيين کنيد

استفاده از ماسک تنفسي فيلتردار يا ماسک‌هاي معمولي در محل کار توسط موسسه ملي ايمني شغلي و بهداشت تأييد مي‌شود و آنها مشخص مي‌کنند که از چه فيلترهايي با چه استانداردهايي استفاده کنيد. قانون براي عامل‌هاي مختلفي تعريف شده است و در هر کدام از آنها مشخص شده که از چه نوع فيلترهايي و به چه مدتي استفاده شود. اين استانداردها حياتي هستند و پيروي از آنها در بلندمدت براي پرسنل و کارکنان يک کارگاه مهم است.

اگرچه به عنوان يک کارفرما يا به عنوان يک شخص عادي، مشخص کردن چنين چيزهايي براي شما غير ممکن است، اما بايد با مراجعه به اداره بهداشت يا اداره کار، از وضعيت محل کار خود مطمئن شويد و در آن جا مشخص کنيد که به چه سطحي از حفاظت تنفسي نياز داريد. اين مرحله اهميت بسياري دارد و تا حدود زيادي مشخص مي‌کند که بايد از کدام يک از فيلترها و به چه صورتي استفاده کنيد. نوع فيلتر در مبارزه با مواد آلاينده اهميت ويژه‌اي دارد.

انتخاب فيلتر ماسک تنفسي

هنگامي که در بررسي‌هاي خود به اين نتيجه رسيديد که در محيط کار شما چه مواد آلاينده‌اي و در چه غلظتي موجود است، اکنون مي‌توانيد به سراغ انتخاب و خريد انواع فيلتر تنفسي برويد و حتي برخي از گزينه‌هاي اوليه خود را حذف کنيد. در بين فيلترهاي تنفسي، انواع مختلفي موجود است که برخي از آنها بسيار ساده و ابتدايي بوده و برخي از آنها به صورت پيشرفته با فيلترهاي مجهز هستند.

علاوه بر انتخاب تجهيزات مناسب براي مقابله با گرد و غبار و بخار محيطي، شما بايد سازگاري با ديگر تجهيزات ايمني لازم را در نظر بگيريد. احتمالاً در کارگاه خود از لوازم ديگري مانند عينک ايمني و کلاه ايمني نيز استفاده مي‌کنيد که لازم است اين تجهيزات با استفاده همزمان از ماسک نيز مطابقت داشته باشند. يک ماسک نيم صورت اجازه مي‌دهد که عينک ايمني قابل استفاده باشد و حتي امکان استفاده از کلاه ايمني نيز وجود داشته باشد. اين در حالي است که يک ماسک تنفسي تمام صورت امکان استفاده از عينک يافت و کلاه را محدود مي‌کند و بهتر است اين تناسب و استفاده همزمان آن‌ها با يکديگر رعايت شود.

راندمان و بازدهي تصفيه فيلترها

يکي ديگر از معيارهايي که در دسته بندي فيلترها به کار گرفته مي‌شود، دسته بندي آنها بر اساس راندمان است که در بخشي از ماسک به اين اطلاعات اشاره مي‌شود.

  • فيلترهاي N95: اين فيلترها توانايي تصفيه و جداسازي ?? درصد از مواد آلاينده موجود در محيط را دارند؛
  • فيلترهاي N99: اين فيلترها تا ?? درصد از مواد آلاينده موجود در محيط را حذف مي‌کنند؛
  • فيلترهاي N100: اين گروه از فيلترها قابليت حذف ??.??? از مواد آلاينده را فراهم مي‌کنند.

استفاده از سيستم کد گذاري رنگي

استاندارد توليد ماسک تنفسي بدين صورت است که براي تجهيزات و کارتريج‌هاي مقابله با گاز و بخار، از کدگذاري‌هاي رنگي استفاده مي‌شود که هر کدام از اين رنگ‌ها نشان دهنده يک ويژگي خاص در ماسک ايمني است:

  • برچسب سياه: اين برچسب‌ها نشان دهنده مقاومت ماسک فيلتردار در برابر بخارهاي ناشي از حلال‌ها و ترکيبات ارگانيک است؛
  • برچسب سفيد: مقاومت در برابر گازهاي اسيدي مانند گاز کلر، سولفيد هيدروژن و دي اکسيد گوگرد با استفاده از اين برچسب‌ها قابل تشخيص است؛
  • برچسب زرد رنگ: استفاده از اين ماسک‌ها در هر دو مورد بخارهاي آلي و اسيدي تأييد شده است؛
  • برچسب سبز: استفاده از اين فيلترها براي محيط‌هاي داراي آمونياک يا متيل آمين مورد تأييد است.

شما مخاطبان عزيز در صورت قصد خريد و مشاهده تمامي مدل ماسک هاي تنفسي و تخصصي مي توانيد به سايت و فروشگاه اينترنتي ايمني ها به نشاني www.imeniha.com مراجعه نماييد. کارشناسان فروش و فني ما در کمترين زمان ممکن پاسخگوي خريداران عزيز خواهند بود.

آشنايي با کاربرد و اواع ماسک تنفسي و تخصصي

به نقل از فروشگاه اينترنتي ايمني ها؛ استفاده از ماسک تنفسي و تخصصي ايمني ها با توجه به وضعيت آلوده بودن آب و هوا و همچنين وجود گرد و غبار در محيط کاري، به عنوان يک راهکار مهم و اصلي براي جلوگيري از صدمه به سيستم تنفسي مطرح مي‌شود. ماسک هاي تنفسي انواع مختلفي دارند، مانند: ماسک تنفسي نيم صورت و ماسک تنفسي تمام صورت. به عنوان مثال، هنگام آلوده شدن هوا يا وجود گرد و غبار در آن، ماسک‌هاي سلولزي معمولي به عنوان اولين و رايج‌ترين گزينه استفاده مي‌شوند.اين در حالي است که در مشاغلي که با مواد آلاينده خطرناک‌تري مواجه هستند، ماسک‌هاي تنفسي فيلتردار به صورت نيم صورت و تمام صورت بيشتر کاربرد دارند و اهميت فيلتر در آنها بالا است. پس مي‌بينيم که براي مواجهه با هر نوع آلودگي يا ذرات گرد و غبار، امکان استفاده از يک سبک خاص از ماسک تنفسي وجود دارد و به همين دليل اين مطلب از گروه ايمن ترافيک را به راهنماي خريد ماسک تنفسي و معرفي انواع آنها اختصاص داديم.

ماسک تنفسي از جمله مهم ترين تجهيزات در جهت محفاظت از دستگاه تنفسي مي باشد و مي تواند شما را از استنشاق هواي آلوده ايمن نگه دارد. ماسک تنفسي موجب مي شود تا تنفسي سالم داشته باشيد و به هنگام نفس کشيدن در هواي آلوده آسيبي به دستگاه تنفسي شما وارد نشود.

انواع ماسک هاي تنفسي از نظر شکل

امروزه انواع ماسک هاي تنفسي که در اصطلاح به آن ماسک ايمني صورت نيز گفته مي شود توليد شده است. انواع ماسک تنفسي به طور کلي به ماسک تنفسي نيم صورت و ماسک تنفسي تمام صورت تقسيم مي شود که در اينجا توضيح کوتاهي در مورد انواع ماسکهاي تنفسي براي شما ارائه مي نماييم. در حالت معمول زمان آلودگي هوا از ماسک ‌هاي کاغذي استفاده مي‌شود و کودکان نيز بايد از ماسک فيلتر دار کودک استفاده نمايند تا آسيبي به سيستم تنفسي آن ها وارد نشود. مشاغلي که با مواد آلاينده خطرناک‌ سروکار دارند از ماسک صورت فيلتردار به صورت نيم صورت و تمام صورت استفاده مي کنند.

در اين گونه مشاغل استفاده از بهترين ماسک فيلتر دار از جمله مهم ترين انتخاب ها مي باشد و استفاده از ماسک صورت فيلتردار موجب مي شود تا سلامتي افراد در درجه اول تامين شود. تا اينجا متوجه شديم که براي مواجهه با هر نوع آلودگي در هوا بايد بر اساس موارد استفاده خود از يکي از انواع ماسک تنفسي استفاده نماييم. هدف ما از ارائه مطلب آشنايي شما مخاطبان عزيز با انواع ماسک تنفسي ايمني و کاربرد هاي آن و در نهايت نيز نکات مهم در خصوص استفاده از اين تجهيزات تخصصي مي باشد.

انواع ماسک تنفسي ايمني

همان گونه که در بالا اشاره شد ماسک‌ هاي تنفسي بسيار متنوع هستند و طراحي برخي از آنها بسيار ساده و برخي ديگر بسيار پيچيده مي باشد و همين موضوع باعث مي شود که استفاده از ماسک ‌ها متنوع باشد و در حوزه ‌هاي مختلفي از آنها استفاده شود. طراحي ماسک ‌ها در خريد انواع ماسک هاي تنفسي تاثير گذار است و مشخص مي‌شود که از هر ماسک در چه حرفه‌ و به چه صورتي مي‌توان استفاده کرد. امروزه به دليل افزايش آلودگي هوا انواع ماسک هاي تنفسي براي سنين مختلف طراحي مي شود به عنوان مثال کودکاني که در هواي آلوده به مدرسه مي روند لازم است تا از ماسک فيلتر دار کودک استفاده نمايند همچنين به جهت تقاضاي بسيار عموم مردم امروزه مي توان خريد اينترنتي ماسک تنفسي و انواع ماسک ايمني را نيز به راحتي انجام داد.

به طور کلي انواع ماسک هاي تنفسي که در اصطلاح به آن ماسک دهان نيز گفته مي شود به شرح زير مي باشند:

ماسک صورت فيلتر دار

نوع اول در انواع ماسک تنفسي ايمني، ماسک صورت فيلتر دار مي باشد که در قسمت پايين يا در کناره‌ ها داراي يک يا دو فيلتر پيشرفته مي باشد که امکان تصفيه هوا و جذب مواد آلاينده را براي مصرف کننده فراهم مي‌کند. ماسک صورت فيلتر دار داراي مدل هاي مختلفي مي باشد و به همين جهت قيمت ماسک فيلتر دار با يکديگر متفاوت است. اگر شما نيز براي شغل خود به فکر خريد بهترين ماسک فيلتر دار مي باشيد مي توانيد با توجه به شغلتان و نوع آلاينده اي که با آن سر و کار داريد ماسک صورت فيلتردار مورد نيازتان را تهيه نماييد تنها در هنگام خريد ماسک به تاريخ انقضا ماسک فيلتر دار نيز توجه نماييد تا مشکلي در هنگام خريد نداشته باشيد.

براي دريافت راهنمايي هاي لازم هنگام خريد بهترين ماسک فيلتر دار مي توانيد سوالات خود را با مشاورين سايت ايمن ترافيک در ميان بگذاريد. سايت ايمن ترافيک کالا مي تواند بهترين ماسک فيلتر دار را با بهترين کيفيت و کمترين قيمت براي شما فراهم آورد. همچنين در هنگام چک کردن اين سايت مي توانيد علاوه بر آگاهي از آخرين قيمت ماسک فيلتر دار، عکس ماسک فيلتر دار را تماشا کنيد تا بتوانيد محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

طريقه استفاده از ماسک فيلتر دار

براي آشنايي با طريقه بستن ماسک فيلتردار به صورت صحيح و به طور کلي طرز استفاده از ماسک فيلتر دار لازم است توضيحات کوتاهي را خدمت شما ارائه دهيم. طرز استفاده از ماسک فيلتر دار در زير براي شما توضيح داده خواهد شد تا اگر قصد خريد ماسک فيلتر دار را داشتيد توضيحات لازم را در خصوص استفاده از آن بدانيد. اولين مرحله قبل از دانستن طريقه بستن ماسک فيلتردار اين است که بايد دست هاي خود را به خوبي با آب و صابون بشوييد تا ماسک آلوده نشود. بعد از اطمينان از سلامت دست ها و ماسک مي توانيد ماسک را به وسيله قسمت بالايي که داراي قطعه مي باشد بر روي بيني قرار داده و آن را محکم کنيد.

کش يا بند نگهدارنده ماسک بايد به درستي در پشت سر قرار گرفته شود و ماسک به طور صحيح بر روي بيني و دهان قرار گيرد. در مرحله آخر روش استفاده از ماسک فيلتر دار اين نکته را در نظر داشته باشيد که ماسک بايد به طور کامل بر روي بيني و دهان قرار گيرد و دم و بازدم دهان از ماسک خارج نشود.

توجه به تاريخ انقضا ماسک فيلتر دار

حال که با طرز استفاده از ماسک فيلتر دار آشنا شديد لازم است بدانيد که در هنگام خريد آنلاين ماسک تنفسي بايد اين نکته را در نظر داشته باشيد که ماسک فيلتر دار بزرگسال با ماسک فيلتر دار کودک فرق دارد و متناسب با سن خود بايد ماسک فيلتر دار را تهيه نماييد. در ضمن پس از آموزش روش استفاده از ماسک فيلتر دار در هنگام خريد ماسک به تاريخ انقضا ماسک فيلتر دار نيز توجه ويژه اي نماييد. يکي از جمله سايت هاي معتبري که مي توانيد پس از آشنايي با طريقه استفاده از ماسک فيلتر دار به راحتي خريد اينترنتي ماسک تنفسي را از آن انجام دهيد و همچنين از آخرين قيمت ماسک فيلتر دار نيز مطلع شويد سايت ايمن ترافيک مي باشد.

ماسک تنفسي نيم صورت

اين نوع ماسک که همان ماسک تنفسي فيلتر دار مي باشد تنها نيمي از صورت را پوشش مي دهد و به همين جهت به آن ماسک تنفسي نيم صورت مي گويند. اين نوع ماسک تنفسي معمولا قسمت دهان و بيني را پوشش مي دهند و ساير قسمت هاي صورت آزاد مي باشد. استفاده از ماسک تنفسي نيم صورت بيشتر در مشاغلي که با مواد حساس سر و کار ندارند و حساسيتي براي چشم يا گوش ايجاد نمي کنند استفاده مي شود و بهتر است به جاي عنوان ماسک کار آن را ماسك دهان ناميد. جهت خريد ماسک تنفسي مي توان به داروخانه ها و يا سايت هاي معتبر بسياري مراجعه نمود.

ماسک تنفسي تمام صورت

ماسک‌ تنفسي تمام صورت که بيشتر آن را با نام ماسک شيميايي مي شناسند در زمان استفاده از مواد شيميايي استفاده مي شود و در حال حاضر انواع ماسک هاي شيميايي در بازار وجود دارد. ماسک تنفسي تمام صورت همان گونه که از نام آن انتظار مي رود براي محافظت از تمام اعضاي صورت استفاده مي شود و باعث مي شود تا مواد آلاينده به دستگاه تنفسي نفوذ نکند. موارد کاربرد ماسک تنفسي تمام صورت معمولا در سمپاشي ها و آزمايشگاه ها مي باشد و اين نوع ماسک ها را اصولا با نام ماسک مخصوص سمپاشي يا ماسک فيلتر دار آزمايشگاهي مي شناسند.

اگر شما نيز حيطه کاريتان به سمپاشي و آزمايشگاه مربوط مي باشد و در هنگام کار به ماسک مخصوص سمپاشي و يا ماسک فيلتر دار آزمايشگاهي نياز داريد مي توانيد با مراجعه به سايت ايمن ترافيک علاوه بر آگاهي از قيمت ماسک مخصوص مواد شيميايي محصول مورد نظر خود را با قيمتي مناسب تهيه نماييد.

ماسک فيلتردار صنعتي

ماسک فيلتر دار صنعتي مي تواند شامل هر سه موردي باشد که پيش تر توضيح داده شد. کاربرد ماسک فيلتردار صنعتي بيشتر محدود به مشاغل صنعتي و کارهاي صنعتي مي باشد و در مشاغل ديگر کاربرد خاصي ندارد. براي آشنايي با قيمت ماسک فيلتردار صنعتي راهنمايي هاي لازم را از مشاورين سايت ايمن ترافيک بخواهيد. سايت ايمن ترافيک مي تواند علاوه بر راهنمايي شما در خصوص قيمت ماسک فيلتردار صنعتي مورد نظرتان، شما را با انواع ماسک شيميايي نيز آشنا سازد تا بتوانيد بر حسب شغلتان بهترين نوع ماسک تنفسي را تهيه نماييد.

بهترين ماسک تنفسي براي شما

زماني که قصد خريد ماسک تنفسي براي خود يا براي پرسنل فعال در کارگاه خود داريد، انتخاب بهترين ماسک تنفسي با توجه به نوع آلاينده و نوع ماده خطرناک اهميت ويژه‌اي دارد. در يک محيط کاري، ممکن است ذرات گرد و غبار يا گاز و بخار توليد شود. هر کدام از اين آلاينده‌ها ممکن است در جاي خود خطرناک باشند. انتخاب يک ماسک کاغذي در تمامي شرايط گزينه خوبي نيست و بايد مشخص شود که اين مواد آلاينده تا چه اندازه خطرناک هستند. به طور کلي، شما به دنبال راهکاري هستيد که خود يا پرسنل خود را در برابر ذرات خطرناک و يا در برابر گاز و بخار محافظت کنيد. اگر در محيطي کار مي‌کنيد که هر دو نوع آلاينده وجود دارد، ماسک تنفسي فيلتردار ترکيبي گزينه‌اي است که مي‌تواند به شما کمک کند.

ماسک فيلتر دار شيميايي

انواع ماسک هاي شيميايي که امروزه تهيه مي شوند در کارهاي شيميايي مورد استفاده قرار مي گيرند و اين بدان معناست که استفاده از انواع ماسک شيميايي باعث مي شود تا ورود مواد شيميايي به بدن و دستگاه تنفسي بدن آسيبي وارد نکند. انواع ماسک شيميايي معمولاً به صورت ماسک ‌هاي تمام صورت و داراي فيلترهاي پيشرفته طراحي مي ‌شوند که از ورود هرگونه مواد شيميايي وآلاينده به بدن جلوگيري مي کند. در حال حاضر انواع ماسک هاي شيميايي در بازار وجود دارد که داراي فيلترهاي پيشرفته مي باشند و به همين جهت قيمت ماسک مخصوص مواد شيميايي نسبت به ساير ماسكها گران تر مي باشد. براي آگاهي از آخرين قيمت ماسک مخصوص مواد شيميايي و به جهت خريد ماسک شيميايي مي توانيد راهنمايي هاي لازم را از سايت ايمن ترافيک دريافت نمود.

استاندارد ماسک هاي تنفسي

استاندارد ماسک هاي تنفسي شامل موارد زير مي باشد:

  • ماسک ffp3
  • ماسک ffp2
  • ماسک n95
  • ماسک n99

ماسک هاي فيلتردار N95 , N99

پس از معرفي استاندارد ماسک هاي تنفسي در اين بخش مي خواهيم توضيحاتي را در مورد ماسک هاي فيلتردار n95 99 به شما ارائه دهيم. ماسک هاي فيلتردار N95 توانايي تصفيه و جداسازي ?? درصد از مواد آلاينده موجود در محيط را دارند و ماسک هاي فيلتردار N99 توانايي تصفيه ?? درصد از مواد آلاينده موجود در محيط را دارند و امکان حذف آن ها را فراهم مي کنند. آشنايي با ماسک هاي فيلتردار n95 99موجب مي شود تا در هنگام انتخاب ماسک هاي تنفسي بتوانيد ماسک مورد نياز خود را با دقت بيشتري تهيه نماييد. براي خريد ماسک هاي فيلتردار n95 99 مي توانيد راهنمايي هاي لازم را از سايت هاي معتبر دريافت نماييد.

آيا کارکنان شما به ماسک نياز دارند؟

مسئله ارزيابي نياز به ماسک تنفسي فيلتردار در محيط کاري بسيار حساس است و توسط افراد عادي يا کارفرما تعيين نمي‌شود. معمولاً از سيستم‌هاي آزمايشگاهي پيچيده‌اي در اين مورد به کار گرفته مي‌شود و نتايج آن به صورت قسمت در ميليون (ppm) يا ميلي گرم در هر مترمکعب (mg / m?) گزارش مي‌شود. براي تعيين اينکه آيا اقدامات صورت گرفته مطابق با قانون است يا خير، الزامات و دستورالعمل‌هايي توسط مقامات استاندارد محلي و همچنين اداره ايمني و بهداشت شغلي ارائه مي‌شود و در آن براي هر محيط استانداردهايي در نظر گرفته شده است. در هر صورت، بايد اطمينان حاصل کنيد که ميزان غلظت آلايندگي موجود در محيط شما با توجه به استانداردهاي تعيين شده توسط اين سازمان‌ها سنجيده شود. اگر در بررسي‌هاي اوليه خود به اين نتيجه رسيديد که ميزان آلاينده‌ها بالاست و براي کارکنان خطرناک است، لازم است که براي خريد ماسک تنفسي اقدام کنيد.

اگر در بررسي‌هاي اوليه به اين نتيجه رسيديد که ميزان مواد آلاينده نسبت به حالت استاندارد کمتر است، از نظر قانوني نيازي به تأمين اين تجهيزات ايمني در کارگاه خود نداريد، و تنها به صورت داوطلبانه مي‌توانيد اين ابزار را براي کارکنان خود تهيه کنيد. اگر در مناطقي هستيد که دسترسي شما به تست‌هاي آزمايشگاهي محدوده است، پيشنهاد ما اين است که حتماً از ماسک‌هاي استاندارد مطابق با منطقه خود استفاده کنيد تا از خطرات احتمالي جلوگيري کنيد.

سطح حفاظت مورد نياز را تعيين کنيد

استفاده از ماسک تنفسي فيلتردار يا ماسک‌هاي معمولي در محل کار توسط موسسه ملي ايمني شغلي و بهداشت تأييد مي‌شود و آنها مشخص مي‌کنند که از چه فيلترهايي با چه استانداردهايي استفاده کنيد. قانون براي عامل‌هاي مختلفي تعريف شده است و در هر کدام از آنها مشخص شده که از چه نوع فيلترهايي و به چه مدتي استفاده شود. اين استانداردها حياتي هستند و پيروي از آنها در بلندمدت براي پرسنل و کارکنان يک کارگاه مهم است.

اگرچه به عنوان يک کارفرما يا به عنوان يک شخص عادي، مشخص کردن چنين چيزهايي براي شما غير ممکن است، اما بايد با مراجعه به اداره بهداشت يا اداره کار، از وضعيت محل کار خود مطمئن شويد و در آن جا مشخص کنيد که به چه سطحي از حفاظت تنفسي نياز داريد. اين مرحله اهميت بسياري دارد و تا حدود زيادي مشخص مي‌کند که بايد از کدام يک از فيلترها و به چه صورتي استفاده کنيد. نوع فيلتر در مبارزه با مواد آلاينده اهميت ويژه‌اي دارد.

انتخاب فيلتر ماسک تنفسي

هنگامي که در بررسي‌هاي خود به اين نتيجه رسيديد که در محيط کار شما چه مواد آلاينده‌اي و در چه غلظتي موجود است، اکنون مي‌توانيد به سراغ انتخاب و خريد انواع فيلتر تنفسي برويد و حتي برخي از گزينه‌هاي اوليه خود را حذف کنيد. در بين فيلترهاي تنفسي، انواع مختلفي موجود است که برخي از آنها بسيار ساده و ابتدايي بوده و برخي از آنها به صورت پيشرفته با فيلترهاي مجهز هستند.

علاوه بر انتخاب تجهيزات مناسب براي مقابله با گرد و غبار و بخار محيطي، شما بايد سازگاري با ديگر تجهيزات ايمني لازم را در نظر بگيريد. احتمالاً در کارگاه خود از لوازم ديگري مانند عينک ايمني و کلاه ايمني نيز استفاده مي‌کنيد که لازم است اين تجهيزات با استفاده همزمان از ماسک نيز مطابقت داشته باشند. يک ماسک نيم صورت اجازه مي‌دهد که عينک ايمني قابل استفاده باشد و حتي امکان استفاده از کلاه ايمني نيز وجود داشته باشد. اين در حالي است که يک ماسک تنفسي تمام صورت امکان استفاده از عينک يافت و کلاه را محدود مي‌کند و بهتر است اين تناسب و استفاده همزمان آن‌ها با يکديگر رعايت شود.

راندمان و بازدهي تصفيه فيلترها

يکي ديگر از معيارهايي که در دسته بندي فيلترها به کار گرفته مي‌شود، دسته بندي آنها بر اساس راندمان است که در بخشي از ماسک به اين اطلاعات اشاره مي‌شود.

  • فيلترهاي N95: اين فيلترها توانايي تصفيه و جداسازي ?? درصد از مواد آلاينده موجود در محيط را دارند؛
  • فيلترهاي N99: اين فيلترها تا ?? درصد از مواد آلاينده موجود در محيط را حذف مي‌کنند؛
  • فيلترهاي N100: اين گروه از فيلترها قابليت حذف ??.??? از مواد آلاينده را فراهم مي‌کنند.

استفاده از سيستم کد گذاري رنگي

استاندارد توليد ماسک تنفسي بدين صورت است که براي تجهيزات و کارتريج‌هاي مقابله با گاز و بخار، از کدگذاري‌هاي رنگي استفاده مي‌شود که هر کدام از اين رنگ‌ها نشان دهنده يک ويژگي خاص در ماسک ايمني است:

  • برچسب سياه: اين برچسب‌ها نشان دهنده مقاومت ماسک فيلتردار در برابر بخارهاي ناشي از حلال‌ها و ترکيبات ارگانيک است؛
  • برچسب سفيد: مقاومت در برابر گازهاي اسيدي مانند گاز کلر، سولفيد هيدروژن و دي اکسيد گوگرد با استفاده از اين برچسب‌ها قابل تشخيص است؛
  • برچسب زرد رنگ: استفاده از اين ماسک‌ها در هر دو مورد بخارهاي آلي و اسيدي تأييد شده است؛
  • برچسب سبز: استفاده از اين فيلترها براي محيط‌هاي داراي آمونياک يا متيل آمين مورد تأييد است.

شما مخاطبان عزيز در صورت قصد خريد و مشاهده تمامي مدل ماسک هاي تنفسي و تخصصي مي توانيد به سايت و فروشگاه اينترنتي ايمني ها به نشاني www.imeniha.com مراجعه نماييد. کارشناسان فروش و فني ما در کمترين زمان ممکن پاسخگوي خريداران عزيز خواهند بود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 223
  • بازدید سال : 547
  • بازدید کلی : 5107
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی